Senden Önce Ben

"Aşk vardır, ona inanmaktan vazgeçme."
"Birbirlerine aşktan başka verecekleri bir şey yoktu."
 -
"... Ama artık her şey değişti. Hayal ettiğin kadar varsın."

Aşkı iliklerinize kadar hissedeceğiniz bir kitap, sizi ağlatacak cinsten. Okumayı bitirdikten sonra bir süre hakkında düşüneceğiniz karakterler, gerçekte yaşamalarını isteyeceğiniz türden...
Will, bir kaza sonucu tekerlekli sandalyeye mahkum olmuştu. Hayat enerjisinin kaybetmişti. Bir gün karşısına Lou çıktı. Bu kadın diğerlerinden farklıydı, sahip olduğu hayat enerjisiyle Will'i yeniden hayata döndürebilecek miydi?
Karmaşık ve nerdeyse gerçek hayatta da karşımıza çıkabilecek kadar gerçek bir hikaye. Sizi öyle bir etkisi altına alıyor ki, seneler sonra bile hani bir tane roman vardı diyorsunuz. Olay kurgusu ve karakterleri şahane. Hayatınızı etkileyecek bir roman arıyorsanız ve benim gibi aşk romanlarına bayılıyorsanız tam size göre. Gerçekten aşık olma hissi uyandırıyor, ama fazlasıyla hüzünlü. Okuyalı bayağı oldu. Ancak hala aklımda kaldı, kitabı bitirip dakikalarca ağladığımı hatırlıyorum (Evet, itiraf ediyorum ben de o sulu gözlülerdenim :D)

Lou, gayet renkli bir kişiliğe sahip. Giydiği arı deseni çoraplarıyla da oldukça çocuksu. Neşeli, mutlu bir kadın. Will ise kaybettiklerinin acısıyla içe kapanık, daima öfkeli ve mutsuz. İki zıt karakter birlikte nasıl olur diyorsanız, çok da güzel olurmuş meğer. Lou Will'i hayata döndürmek için elinden geleni yapacak. Will nasıl davranacak, işler nasıl yürüyecek diyorsanız buyurun okuyun :) Mendilinizi de hazırlayın. Aslında anlatmak istediğim o kadar çok şey var ki bu kitapla ilgili; anlatıp da merakınızı kaçırmak istemiyorum. Basit bir aşk romanı değil, benim yazmak isteyeceğim türden bir roman. Bu yüzden yazar Jojo Moyes'ı bu romanı yazdığı için kıskanmıyor değilim.

Ancak bir itirazım olacak; Pegasus yayınlarına. Kitap fiyatlarını bu kadar yükseltmekte ne? Çok iyi bir yayınevi olmasına rağmen, senelerden beri en iyi romanları basmalarına rağmen bu kadar yüksek fiyat koymaları resmen kitap severleri üzüyor. Yapmayın öyle şeyler, arkadaşım.

 "Treena beni dikkatlice inceledi. "Annem gerçekten hoş biri olduğunu söyledi."
"Evet, öyle."
"Yakışıklıymış da."
"Belkemiğinde hasar var diye Quasimodo'ya benzemesi gerekmiyor."
-

"Ne var biliyor musun? Bazen sabahları uyanmak istememin tek nedeni sen oluyorsun Clark."

-
"Bilgi güçtür Lou."
-
"...İşte böyle. Kalbimde bir iz bıraktın Clark. Komik kıyafetlerin, kötü esprilerin ve en küçük bir duygunu bile saklamak konusundaki beceriksizliğinle odamdan içeri girdiğin ilk andan itibaren bende bir iz bıraktın. Sen benim hayatımı, bu paranın senin hayatını değiştireceğinden çok daha fazla değiştirdin."
-
"Beni o kadar sık düşünme. Seni sulu gözlü bir şekilde hatırlamak istemiyorum. Sadece iyi yaşa. Sadece yaşa."


Hikaye son bulduğunda, karakterlerin özellikle de Lou'nun hayatı kökten değişiyor. Hayatta öyle zamanlar olur ki bir daha eski siz olamazsınız, Lou da değişiyor, büyüyor. Tabi yalnızca kitap karakterleri değil siz de eski siz olamiyorsunuz hikaye sonunda. Senden Önce Ben öyle bir kitap. Gerçek gibi. Siz yaşamışsınız gibi. Büyülü. Büyünün yalnızca fantastik kitaplarda olmadığının kanıtı gibi.

Yorumlar

Popüler Yayınlar